Sıkça Sorulan Sorular e-Posta
COLD CAR KASALAR HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

1) Ötektik plakalı bir frigorifik kasa servise çıktığında içindeki soğukluğu kaç saat muhafaza edebilir?
Cevap: Servisin süresini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Normalde kasalarımız kapıların günde ortalama 60 kez açıldığı göz önünde bulundurularak 10-12 saat servis verebilecek şekilde ayarlanmıştır.

2) Ötektik plakaların şarj edilmesi kaç saat sürmektedir?
Cevap: Normal servise çıktığı günlerde 6 ila 8 saat şarj etmek yeterli olurken, kasanın elektrik ünitesine ilk bağlandığı zaman ötektik içindeki sıvının dayanıklılığını elde etmek için en az 20 saat çalıştırılmalıdır.

3) Kasaların içinde kaç dereceyi sağlarız?
Cevap: Kasayı şarj ettikten sonra eğer ünite termostat aracılığıyla durdurulduysa iç ortam sıcaklığı yaklaşık -33°C olur. Sonuç olarak kasa servise bu dereceyle çıkar ve günün sonunda depoya döndüğünde yaklaşık -20°C’dir.

4) Ötektik plakalı soğutucu bir kasada hangi ürünler taşınabilir?
Cevap: (-33°C) Düşük dereceli ötektik soğutuculu kasalarda dondurma, dondurulmuş sebze ve meyveler, dondurulmuş hamurlar ve dondurulmuş hazır yemekler taşınabilir. Pozitif derecedeki kasalarda ise (0/+4°C)  süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri, balık, unlu mamuller ve pastalar, meyve suları vb. taşınabilmektedir.

5) Ötektik plakalı bir soğutucu kasa yalnızca dondurma taşımada mı kullanılır?
Cevap: Hayır, kasalar üzerinde çalışırken bir kasada iki ya da daha fazla operasyon için farklı sıcaklık dereceleri elde edebileceğimizi önceden görmüştük. Örneğin çift ısılı bir kasada bu performans gerçekleştirilebilir. (Düşük dereceli kısım -33°C, pozitif derecedeki izotermal kısım ise 0/+4°C)

6) Öteklik plakalı kasaların çok bakıma ihtiyaçları var mıdır?
Cevap: Üflemeli soğutma sistemleri (Carrier ya da Thermo King) ile kıyaslandığında gördük ki ötektik plakalı kasalar üflemeli sistem kasalarına oranla %60 daha az bakım gerektiriyor.

7) Ötektik plakalar kasaların içini veya doğayı kirletir mi?
Cevap: Kasa gün içinde servisteyken çalıştırılmaz, geceden şarj olduğu için ötektik plaka içindeki özel sıvı donarak kasa içindeki soğuk havayı sürekli muhafaza eder. Ayrıca çalışmalarımız sırasında soğutma ünitesinin daha az elektrik tüketerek, şarj süresi boyunca en yüksek verimi alması sağlanmıştır. Kasanın yüksek izolasyon kapasitesi kasa içindeki soğuk hava kaybını aza indirir ve sonuç olarak şarj etme süresi de kısalır. Cold Car çevreye oldukça duyarlıdır bu nedenle ekolojik açıdan kasanın geliştirilmesi ile ilgili önemli çalışmalarını sürdürmektedir.

8) Özel bir kasa modelinin üretilmesi için şasinin Cold Car’a gönderilmesi gerekli midir?
Cevap: Hayır, Cold Car’ın teknik departmanı yalnızca şasi markasını, modelini, dingil mesafesini ve çizimini göndermenizle, istediğiniz ölçülerde ve uzunluktaki kasanın üretimini gerçekleştirebilir.

9) Belirlenen şasi modelinin üstüne kasayı yüklemek zor mudur?
Cevap: Kasalar her zaman kamyon şasisi ile uyumlu olan alt şasileri ile üretilirler bu sayede yükleme işlemi oldukça kolaydır. Kasayı kaldıracak bir vinç ve kasayı şasi üzerine yerleştirdikten sonra yalnızca bağlantı cıvatalarını sıkmak yeterlidir.